پسوند فایل MAX
فایل صحنه سه بعدی و ساخته شده در 3ds Max (نرم افزاری برای مدلسازی سه بعدی، ساخت انیمیشن و رندر کردن)؛ حاوی مدل های چندگانه که فریم ها، بافت ها، جلوه های نوری، سایه، انیمیشن و دیگر عناصر طراحی سه بعدی؛ مناسب برای طراحی حرفه ای گرافیک های بازی، فیلم و تلویزیون.
فایل های MAX را می توان در 3ds Max به فرمت های مختلفی از جمله .FBX، .AI، .DWG، .DXF، .IGS، .SAT، .STL و غیره تبدیل نمود.
نکته: 3ds Max ابتدا با نام 3D Studio MAX در بازار موجود بوده که صحنه ها را با پسوند ".max" ذخیره می کرده است. شما همچنان می توانید صحنه ها را در آخرین نسخه 3ds Max به فایل های .3DS تبدیل کنید.
فایل ذخیره Action Replay MAX
فایل ذخیره شده با Datel's Action Replay MAX (برنامه PlayStation 2) (PS2) که در اعمال کدهای حقه بازی به بازی های PS2 و ذخیره سازی آنها کاربرد دارد)؛ حاوی حالت های ذخیره شده بازی ویدیویی PS2؛ این فایل را می توان برروی هارد درایو ذخیره کرد یا با استفاده از فلش USB به کامپیوتر انتقال داد.
فایل های MAX را می توان بصورت مستقیم و با استفاده از Memory Manager برروی دیسک PS2 Action Replay MAX باز نمود.
سند اسکن شده OmniPage
تصویر یا سند متنی اسکن شده و ذخیره شده در نرم افزار اسکن OmniPage؛ با قابلیت تشخیص کاراکترها و واژه ها و شناسایی اطلاعات طرح بندی صفحه با استفاده از نرم افزار OCR.
OmniPage در ابتدا توسط شرکت ScanSoft روانه بازار شد که بعدها شرکت Nuance Communications,Inc امتیاز آن را خریداری کرد.
سند اسکن شده PaperPort
تصویر وارد شده از طریق اسکنر یا ساخته شده در نرم افزار اسکن ScanSoft PaperPort ؛ ذخیره شده در فرمت اختصاصی که در نرم¬افزار ScanSoft استفاده شده است.
نکته: ScanSoft اکنون بخشی از Nuance Communications, Inc می باشد.